پخت غذا رژیمی در ظروف گرانیتی

19/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

پخت غذا رژیمی در ظروف گرانیتی : با روزافزون شدن بیماری ها و به خطر افتادن سلامت انسان ها ، جامعه بشری به فکر این افتاد که سبک تغذیه خود را اصلاح کنید . محققان چاقی را مهمترین دلیل برای بیشتر بیماری ها می دانستند . از این رو پژوهش گران بسیاری به فکر چاره ای برای اصلاح تغذیه افتادند ، آنها در نتیجه این تحقیقات مصرف غذا های فاقد روغن و چربی و کالری کمتر را رمز مبارزه با بیماری ها می دانستند .اما آیا پخت غذا بدون روغن و چربی امکانپذیر بود ؟ در ابتدا برخی از محققان مصرف غذا های آبپز و کبابی را پیشنهاد کردند که با واکنش منفی جامعه سلامت مواجهه شدند ، زیرا مصرف غذا های کبابی و آبپز علاوه بر کاهش ارزش غذایی در دراز مدت باعث بروز مشکلات گوارشی می شد . بنابراین محققان پس از پژوهشهای گسترده استفاده از سرویس قابلمه گرانیتی و نچسب را به دلیل کمترین نیاز به استفاده از روغن پیشنهاد کردند .

چرا پخت غذا در تابه گرانیتی دارای ارزش غذایی بالایی است ؟

از آنجایی که برای پخت غذا در ظروف گرانیتی به کمترین روغن نیاز داریم بنابراین می توان مهمترین دلیل را این مورد دانست . مورد دوم هم به دلیل اینکه قابلمه گرانیتی حرارت را به یکسان در سطح ظرف تقسیم می کند و زمان پخت را کاهش می دهد ؛ بنابراین ارزش غذایی مواد خوراکی در این ظروف گرانیتی به دلیل کاهش زمان پخت حفظ می شود . مهم‌ترین مزیت ظروف گرانیتی را حذف یا به حداقل رساندن روغن در طبخ غذا بدانیم، بدون شک باید از صرفه‌جویی در وقت به‌عنوان مهمترین مزیت این ظروف یاد کنیم.

روش پخت غذای رژیمی در ظروف گرانیتی چگونه است ؟

بسته شدن درب تابه گرانیتی در شروع پخت موجب می‌شود که غذا اصطلاحا عرق کند و آب و روغن خود را به ظرف پس دهد و به این ترتیب غذا در بخار آب خود پخته و بعد از پخت کامل و تبخیر آب اضافی در روغن خود سرخ می‌شود، به طوری که غذا ضمن مغز پخت شدن، ظاهری سرخ شده و برشته دارد.

البته تابه‌ گرانیتی  قابلیت‌های دیگری نیز دارند یعنی شما می‌توانید علاوه بر پختن و سرخ کردن غذاهای مورد علاقه‌تان آنها را بخارپز و کبابی کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای سرخ کردن غذاهایی مثل سیب‌زمینی و یا بادمجان که در ترکیب خود، روغن ندارند چگونه باید عمل کنیم؟ جواب ساده است. شما با افزودن مقدار بسیار کمی روغن (حدود یک تا دو قاشق غذاخوری) می‌توانید این مواد غذایی را نیز سرخ کنید زیرا به دلیل تبعیت از روش بخارپز، غذا نمی‌تواند روغن را به درون خود جذب کند و همان مقدار کم روغن افزوده شده به غذا روی سطح را کاملا می‌پوشاند و آن را سرخ و طلایی می‌کند بنابراین به دلیل طبخ ملایم وهمچنین استفاده از آب و روغن خود غذاها برای پختن و سرخ شدن آنها، ارزش مواد غذایی حفظ می‌شود و غذاها طعمی واقعی و دلپذیر خواهند داشت.

نظر متخصصان تغذیه در مورد پخت غذا در ظروف گرانیتی

متخصصان تغذیه و جامعه سلامت تاکد دارند که مهم‌ترین ویژگی ظروف گرانیتی بدون نیاز به روغن این است که با استفاده از فشار بخارآب، غذا را کاملا مغز‌پخت می‌کنند و برای سرخ کردن غذا نیاز به استفاده از روغن اضافی نیست زیرا یکی از عمده دلایل چاقی در جوامع امروزی و به ویژه کشور ما مصرف دایم غذاهای چرب و سرخ‌کرده است و کاهش سن سکته قلبی و ابتلا به بیماری فشارخون و چربی خون از عواقب مصرف همین غذاها است ، استفاده از این ظروف را به خصوص به آنهایی که از چاقی و بیماری‌های مرتبط رنج می‌برند، توصیه می‌کنیم .

ویژگی های سرویس قابلمه گرانیتی اطمینان کالا

  • پوشش داخلی 3 لایه گرانیت نچسب و ضد خش
  • پوشش خارجی 3 لایه سرامیک نسوز مقاوم در برابر حرارت و عدم تغییر رنگ
  • کف اینداکشن جهت جذب بیشتر و توزیع یکنواخت حرارت به داخل ظروف
  • درب ها از جنس پیرکس کریستاله شفاف آنتی شوک
  • دستگیره ظروف از جنس باکالیت و نسوز
  • طراحی جذاب و زیبا و تنوع رنگ
  • قابل استفاده در ماشین ظرفشویی، فر، ماکروفر و اجاق گاز
  • حداقل کردن مصرف روغن و زمان پخت

 

برچسب ها: قابلمه گرانیت سرویس گرانیت تابه گرانیت حداقل کردن مصرف روغن و زمان پخت در ظروف گرانیتی خرید تابه گرانیتی در گرگان قیمت ظروف گرانیتی در گرگان سرویس قابلمه گرانیتی در گرگان نظر متخصصان تغذیه در مورد پخت غذا در ظروف گرانیتی چرا پخت غذا در تابه گرانیتی دارای ارزش غذایی بالایی است ؟ ویژگی های سرویس قابلمه گرانیتی اطمینان کالا ارزش غذایی مواد خوراکی در تابه گرانیتی روش پخت غذای رژیمی در ظروف گرانیتی پخت غذا در تابه گرانیتی پخت غذا رژیمی در ظروف گرانیتی



دیدگاه
دیدگاه شما :