در تابه گرانیتی بدون روغن غذا بپزید

13/شهریور/1398 مقالات بدون دیدگاه

در تابه گرانیتی بدون روغن غذا بپزید : شاید با خود فکر می کنید مگر می شود غذاهای ایرانی را بدون روغن پخت؟ یا شاید می گویید پخت انواع خورشت ها و پلوها بدون روغن امکان پذیر نیست؟ اما به لطف پیشرفت های شگرف در ظروف پخت و پز این امر امکان پذیر شده است . امروزه بشریت با ابداع انواع ظروف آشپزی پخت غذاهای سالم و بدون کالری را امکان پذیر کرده است. از جمله این ظروف می توان ، به ظروف گرانیتی اشاره کرد. اما فناوری به کار رفته در ظروف گرانیتی چیست که امکان پخت غذا بدون ذره ای روغن را امکان پذیر می کند؟ با ما همراه باشید:

عمده دلیلی که شاید بتوان به آن اشاره کرده استفاده از روکش گرانیت در داخل و خارج این ظروف است . روکش گرانیت سبب می شود تا ظروف بتوانند دما بالایی را تحمل کنند و غذا در آنها ته نگیرد و همین طور بتوان مدت زمان زیادی آنها را روی شعله قرار داد.

پخت غذای بدون روغن در تابه گرانیتی اطمینان کالا

در تابه گرانیتی بدون روغن غذا بپزید . خرید تابه گرانیتی اطمینان کالا

تابه ای که در اختیار شماست برای پختن و سرخ کردن انواع غذاها طراحی شده است .

روکش گرانیتی در تابه گرانیتی اطمینان کالا در شروع پخت سبب می گردد تا غذا در اثر گرفتن دمای معینی ابتدا آب و سپس روغن محتوای خود را آزاد کرده و بدین ترتیب غذا در بخار آب خود پخته و سپس در روغن خود ، کاملا سرخ گردد ، آنچنان که غذای آماده شده دارای ظاهری پر چرب و کاملا مغز پخت می باشد .

برای سرخ کردن غذاهایی نظیر سیب زمینی و بادمجان که درون خود فاقد روغن می باشند افزودن مقدار کمی روغن کفایت میکند ، زیرا به دلیل تبعیت از روش بخارپز ، غذا نمی تواند روغن را به درون خود جذب نماید و همان مقدار کم روغن افزوده شده به غذا ، روی سطح آن را کاملا سرخ میکند . بنابراین به دلیل طبخ ملایم و همچنین استفاده از آب و روغن خود غذاها برای پختن و سرخ کردن آنها ، ارزش مواد غذایی حفظ گردیده و غذاها طعمی واقعی و دلنشین خواهند داشت

مواردی که در هنگام کار با تابه گرانیتی اطمینان کالا باید رعایت کنیم؟

تابه گرانیتی اطمینان کالا دارای انتقال حرارت و رسانایی گرمای بالایی می باشد . با شعله کم اجاق پخت و پز کنید ، تا غذا به آرامی پخته شود .

در پخت غذاهایی که دارای استخوان های شکسته شده می باشند ، دقت کنید که غذا طوری داخل تابه قرار گیرد که نوک تیز استخوان با سطح داخلی تابه گرانیتی در تماس نبوده و منجر به آسیب پوشش نچسب نگردد .

به جهت حفاظت از لایه گرانیت داخلی ، هیچ گاه آب سرد را به داخل تابه داغ نریزید

به دلیل استفاده شعله ملایم ( در حین آشپزی با تابه گرانیتی اطمینان کالا ) می بایست شعله اجاق گاز کاملا یکنواخت باشد تا حرارت بطور یکسان در تمام سطح تابه منتشر شود .

به هنگام پخت غذا و تا زمانی که هنوز آب غذا در ته ظرف وجود دارد حتی المقدور از باز کردن درب تابه خودداری کنید تا یکنواخت بودن حرارت در درون تابه حفظ شود . همچنین تا آن زمان نیازی به پشت و رو کردن تابه نیست ، زیرا قسمت بالایی مواد غذائی تحت تاثیر بخار بوده و به آرامی پخته می شود .

پخت مرغ رژیمی در تابه گرانیتی اطمینان کالا

در تابه گرانیتی بدون روغن غذا بپزید . خرید تابه گرانیتی اطمینان کالا

اول مرغ ها داخل ماهیتابه بچینید و روش پیازها ورقه ورقه بگذارید. در ماهیتابه ببندید و بذارید مرغ خودش آب بندازه و پخته بشه
ران مرغ ۴ عدد
پیاز دو عدد متوسط
قارچ نیم کیلو
نمک و فلفل و زعفران به اندازه کافی
طرز تهیه:
اول مرغ ها داخل ماهیتابه بچینید و روش پیازها ورقه ورقه بگذارید. در ماهیتابه ببندید و بذارید مرغ خودش آب بندازه و پخته بشه.حد فاصل این وقت شما قارچ ها خیلی تمیز بشورید. قارچ یک کمک غذا خوب برای سیر شدن و حتما حتما اونهایی که رژیم دارن زیاد استفاده بکنند.
ببینید اصلا اصلا توی مرغ آب نریزید چون باعث میشه طعم مرغ عوض بشه. از اول پخت تا آخر پخت مرغ باید حتما زیر ماهیتابه شعله کم کم باشه. و اصلا زیاد نکنید چون سریع مرغ میسوزه بعد از اینکه یک طرف مرغ سرخ شد آن را پشت رو کنید و ده دقیقه صبر کنید که طرف دیگه اش هم سرخ بشه بعد ده دقیقه در ماهیتابه باز کنید و قارچ های خرد شده بریزید روش. حالا در ماهیتابه ببندید و بذارید قارچ ها آب بندازه و با روغن خود مرغ سرخ بشه .در ماهیتابه را ببندید و بذارید نیم تا ۴۵ دقیقه روی گاز بمونه تا زمانی که قارچ هم سرخ بشه.

برچسب ها: سرویس قابلمه گرانیتی قیمت قابلمه گرانیتی قیمت تابه گرانیت قابلمه گرانیتی قابلمه گرانیت تابه گرانیتی تابه قابلمه تابه گرانیت در تابه گرانیتی بدون روغن غذا بپزید



دیدگاه
دیدگاه شما :