نظر پزشکان درباره ظروف گرانیتی

20/خرداد/1398 مقالات بدون دیدگاه

برخي از ظروف با آزاد كردن تركيبات مختلفي كه در جنس، رنگ و يا لعاب آنها به كار گرفته شده است، موجب ايجاد تاثيرات سویي بر بدن مي‌شوند. شايد در نظر اول، كيفيت و طعم غذا مورد توجه قرار گيرد ولي بايد به خاطر داشت كيفيت ظرفي كه در آن غذا مي‌خوريد نيز به اندازه كيفيت مواد غذايي مورد مصرف، مهم است. به همين دليل كارشناسان از ديدگاه علمي، در مورد استفاده از ظروف با جنس‌هاي مختلف، نظر  و گاه حتي درباره كاربرد بعضي از آنها، هشدار مي‌دهند. اما محققان و پزشکان درباره استفاده از ظروف گرانیتی و نچسب چه نظری دارند ؟ آیا استفاده از این ظروف را مفید می دانند و یا مضر ؟ چرا پزشکان در استفاده از تابه گرانیتی رویکرد مثبتی دارند ؟

کاهش چربی خون و کلسترول با استفاده از سرویس قابلمه گرانیتی

متخصصان تغذیه و پزشکان معتقدند چون برای پخت غذا در ظروف گرانیتی از کمترین روغن استفاده می شود ، در نتیجه روغن و چربی کمتری جذب غذا می شود ، که در نتیجه آن کاهش چربی خون و کلسترول را در پی دارد که باعث سلامت قلب می شود

.

حفظ ارزش غذایی مواد خوراکی با پخت غذا در ظروف گرانیتی

در تابه گرانیتی چون غذا با کمترین روغن پخت می شود و حرارت به تمام سطح ظرف یکسان می رسد بنابراین غذا بسیار سریع پخت می شود و ویتامین ها و ارزش مواد غذایی آن حفظ می شود . شما با افزودن مقدار بسیار کمی روغن (حدود یک تا دو قاشق غذاخوری) می‌توانید این مواد غذایی را نیز سرخ کنید زیرا به دلیل تبعیت از روش بخارپز، غذا نمی‌تواند روغن را به درون خود جذب کند و همان مقدار کم روغن افزوده شده به غذا روی سطح را کاملا می‌پوشاند و آن را سرخ و طلایی می‌کند بنابراین به دلیل طبخ ملایم وهمچنین استفاده از آب و روغن خود غذاها برای پختن و سرخ شدن آنها، ارزش مواد غذایی حفظ می‌شود و غذاها طعمی واقعی و دلپذیر خواهند داشت.

پخت سریع غذا در قابلمه گرانیتی

چون حرارت در تمام سطح ظروف گرانیتی به صورت یکسان تقسیم میشود ، پخت سریعتر انجام می پذیرد و همینطور با گذاشتن درب تابه و قابلمه پخت به صورت تحت فشار انجام می گیرد بنابراین با حفظ ارزش غذایی مواد ، غذا نیز سریعتر طبخ می شود .

نظر متخصصان تغذیه در مورد پخت غذا در ظروف گرانیتی

متخصصان تغذیه و جامعه سلامت تاکید دارند که مهم‌ترین ویژگی ظروف گرانیتی بدون نیاز به روغن این است که با استفاده از فشار بخارآب، غذا را کاملا مغز‌پخت می‌کنند و برای سرخ کردن غذا نیاز به استفاده از روغن اضافی نیست زیرا یکی از عمده دلایل چاقی در جوامع امروزی و به ویژه کشور ما مصرف دایم غذاهای چرب و سرخ‌کرده است و کاهش سن سکته قلبی و ابتلا به بیماری فشارخون و چربی خون از عواقب مصرف همین غذاها است ، استفاده از این ظروف را به خصوص به آنهایی که از چاقی و بیماری‌های مرتبط رنج می‌برند، توصیه می‌کنیم

.

ویژگی های سرویس قابلمه گرانیتی اطمینان کالا

  • پوشش داخلی 3 لایه گرانیت نچسب و ضد خش
  • پوشش خارجی 3 لایه سرامیک نسوز مقاوم در برابر حرارت و عدم تغییر رنگ
  • کف اینداکشن جهت جذب بیشتر و توزیع یکنواخت حرارت به داخل ظروف
  • درب ها از جنس پیرکس کریستاله شفاف آنتی شوک
  • دستگیره ظروف از جنس باکالیت و نسوز
  • طراحی جذاب و زیبا و تنوع رنگ
  • قابل استفاده در ماشین ظرفشویی، فر، ماکروفر و اجاق گاز
  • حداقل کردن مصرف روغن و زمان پخت

 

برچسب ها: نظر پزشکان درباره ظروف گرانیتی



دیدگاه
دیدگاه شما :