آشنایی با انوع تابه ها برای پخت و پز

25/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

آشنایی با انوع تابه ها برای پخت و پز : تابه ها جز جدای ناپذیر ظروف آشپزخانه محسوب می شوند .تمام و یا بخش بیشتری از آشپزی روزانه ما در تابه ها انجام می شوند . تابه ها ا توجه به غذایی که قرار است در آن پخته می شود ، انواع مختلفی دارند ، در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع تابه های مناسب برای پخت و پز آشنا کنیم با ما همراه باشید :

تابه وُک

تابه وُک يک نوع تابه بزرگ با لبه های بلند و مخصوص پخت غذاهاي چيني است. چيني‌ها هنگام طبخ غذاهايشان سبزيجات و مواد غذايي را به مدت کوتاه و با حرارت زياد داخل اين تابه‌ها تفت مي‌دهند. به اين ترتيب غذا خيلي سرخ و برشته نمي‌شود و فقط بايد کمي نرم شوند. بنابراين ارزش غذايي سبزيجات بيشتر حفظ مي‌شود و براي سلامتي مفيد‌ترند. اگر به غذاهاي چيني علاقه‌منديد بهتر است يک تابه وُک داخل کابينت‌هايتان داشته باشيد. تابه‌هاي وُک هم از خانواده تابه‌هاي چدني هستند و حرارت را يکسان پخش مي‌کنند. البته جزو گران‌ترين گروه تابه‌ها محسوب مي‌شوند.

تابه های گرانیتی

وقتي به کف اين تابه ها نگاه می کنيد خيلي شبيه سراميک نيستند. در واقع يک لايه پوشش گرانیتی روي کف آنها قرار گرفته و رنگ آن هم سياه يا سفيد است. تابه‌هاي گرانیت مشابه تابه‌هاي تفلون خاصيت ضدچسبندگي دارند و بايد مراقب باشيد با اشياي تيز کفشان خط و خش نيفتد.تابه گرانیت امروزه محبوب ترین نوع تابه ها محسوب می شوند .

تابه ماهی

بيشتر تابه‌هاي موجود در بازار گرد هستند اما تابه‌هاي مستطيل شکل هم پيدا می شود. اگر مي‌خواهيد ماهي را درسته سرخ کنيد يک تابه مستطيلي بخريد که کف آن روکش نچسبي داشته باشد.

تابه لبه دار

گروهی از تابه ها نسبت به انواع معمولی لبه پهن تری دارند که می توانيد براي تهيه انواع خوراک يا پختن مرغ هم از آنها استفاده کنيد. تابه‌هاي لبه دار اين حسن را دارند که اگر داخل آنها روغن زيادي بريزيد هنگام هم زدن مواد روغن به در و ديوار نمی پاشد. برای غذاهايی که بايد در روغن فراوان سرخ شوند اين تابه‌ها مناسب تر هستند.

تابه مخصوص کباب و استيک

تابه‌های شياردار مخصوصی هستند که بيشتر براي پخت استيک کاربرد دارند. اگر می خواهيد استيک خانگی بپزيد بهتر است حتما يکی از اين تابه ها هم داشته باشيد. جنس اين تابه‌ها معمولا گرانیت يا چدني است. البته به اين تابه‌ها گاهي اوقات تابه گريل هم مي‌گويند چون براي کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده مي‌شود. اين تابه روي گوشت شما خط های برشته شده ای ايجاد مي‌کند و شکل ظاهري غذا جالب تر می شود.

تابه درب شیشه ای

گاهي هنگام پخت برخي از غذاها در ماهيتابه لازم است براي مدتي در تابه را ببنديد. اينجاست که اگر در شيشه ای داشته باشيد بهتر است چون می توانيد غذای درحال پخت را ببينيد. برخي از تابه‌ها در ندارند. می توانيد يک در تک را جدا بخريد. اگر هم سرويس قابلمه بخريد که به طور حتم در يکي از قابلمه‌ها اندازه ماهيتابه مي‌شود. به هر حال اگر داشتن در برايتان مهم است هنگام خريد به اين نکته توجه کنيد.

تابه رژيمی

معمولا دو طرفه هستند و هنگام پخت و پز درها روی هم بسته و کاملا قفل می شوند. در نتيجه با کمک بخار آب و بدون نياز به آب و روغن، غذاهايی مانند مرغ و ماهی را خيلی زود برای خوردن آماده می کنند. البته اگر بعد از خريد از دو طرفه بودن تابه راضي نبوديد مي‌توانيد با باز کردن لولاي مياني تابه‌ها را از هم جدا کنيد و دو تابه معمولي داشته باشيد. در بعضي از مدل‌ها يکي از تابه‌هاي شياردار است که براي تهيه غذاهايي مانند استيک بيشتر کاربرد دارد. تابه‌هاي رژيمي در دو اندازه مختلف ديده مي‌شود.

تابه استيل

اين تابه ها حسنشان در اين است که خيلي زود گرم می شوند. از طرفی مي‌توانيد بدون هيچ نگراني آنها را داخل ماشين ظرفشويي بشوييد. فقط هنگام استفاده از قابلمه‌هاي استيل شعله گاز بايد حداقل باشد تا مواد غذايي نسوزند.

نکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

برچسب ها: خرید تابه لبه دار قیمت تابه خرید تابه درب شیشه ای خرید تابه درب پیرکس خرید تابه گرانیتی تابه های گرانیتی ظروف آشپزخانه آشنایی با انوع تابه ها برای پخت و پز خرید سرویس قابلمه گرانیت



دیدگاه
دیدگاه شما :