قورمه سبزی در چه قابلمه ای خوشمزه تر میشه؟

22/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

قورمه سبزی در چه قابلمه ای خوشمزه تر میشه؟ تغذیه ی مناسب تغذیه ای است که در آماده کردن آن تمام جوانب رعایت شده باشد ، مواد غذایی مورد نیاز در تغذیه مقوله ی جدا است و اینکه این مواد را چگونه آماده کنیم مقوله ای دیگر. کارشناسان می گویند جنس ظرف و روکش آن در پخش گرما و سرعت پخت غذا تاثیر دارد. برخی از ظروف باعث پخت سریع تر غذا می شوند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند .

برای خوشمزه شدن خورشت قورمه سبزی خود چیکار کنیم ؟ وقتی برای اولین بار یک قورمه سبزی عالی رو خوردم تازه فهمیدم چرا بعضی افراد اینقدر به قورمه سبزی علاقه دارند. همیشه دوست داشتم راز خوشمزه شدن قورمه سبزی آنها را بدونم.

یکی از مهمترین رازها در پخت قورمه سبزی استفاده از قابلمه مناسب در پخت این خورشت دوست داشتنی است . به گفته برترین سرآشپزان نقش قابلمه در طعم قورمه سبزی بسیار اهمیت دارد . تمام کدبانوها و سرآشپزان پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی را پیشنهاد می کنند ، اما چرا؟

https://etminankala.com/q/%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-7%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%AB%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C/fIRcF202708

چرا قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی خوشمزه تر میشه؟

از نظر استادان آشپزی هر چه زمان پخت قورمه سبزی طولانی تر باشد ، طعمش بهتر و لذیذتر خواهد بود، از این رو همه قابلمه ها قادر به تحمل پخت غذا در مدت طولانی نیستند و اثرات منفی روی غذا خواهند گذاشت، بنابراین تنها قابلمه ای که ادر به تحمل زمان گخت طولانی است ، قابلمه گرانیتی است. قابلمه گرانیتی با حفظ طعم و خاصیت مواد غذایی نتیجه ای عالی را برای شما در پی خواهد داشت. شما با خرید سرویس قابلمه گرانیتی طعمی ناب از غذا ها و لذت آشپزی دلچشب را تجربه خواهید کرد.

آموزش پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی

نسبت و ترکیب سبزی قورمه سبزی :

تره ۴ واحد: ۴۰۰ گرم

گشنیز ۲ واحد: ۲۰۰ گرم تا ۱۵۰ گرم

جعفری ۳ واحد : ۳۰۰ گرم

شنبلیه یک هشتم واحد: ۵۰ گرم

برگ چغندر یا اسفناج ۲ واحد ۲۰۰ گرم

کمی برگ سیر (دلخواه) حدود دو عدد برگ سیر برای یک کیلو سبزی

در سبزی قرمه سبزی اسفناج بهتر از برگ چغندر است. برگ چغندر اگر به سبزی قورمه اضافه می کنید خیلی کم بزنید. چون خورشت را زیادی لعاب‌دار می کند. همچنین طعم اسفناج در خورشت قورمه سبزی بهتر از برگ چغندر است.

روش سرخ کردن سبزی قورمه در تابه گرانیتی

یکی از نکات مهم برای خوشمزه شدن قرمه سبزی این است که سبزی را تازه تهیه کنید و خوب سرخ کنید. سبزی قرمه سبزی باید در حرارت متوسط و روغن زیاد تا حدی سرخ شود که رنگ سبزِ سبزی تغییر کند و تیره شود. برای تست تیره شدن سبزی علاوه بر رنگ آن که مشخص است کمی از آن را داخل قاشق بریزید و با سر انگشت فشار دهید. اگر آب و روغن سیاه از آن خارج شد، یعنی سبزی شما آماده است.

در واقع راز خوشمزه شدن قورمه سبزی شما این است که  سبزی نباید بسوزد فقط رنگ آن تیره شود و وقتی آن را فشار می دهید، رنگ روغن سبز تیره شود. مانند تصویر زیر، سبزی در حین سرخ شدن باید مدام بهم بزنید تا حالت خشکی و سوختگی نگیرد.

اگر سبزی را خوب سرخ نکنید؛ رنگ خورشت به سبزی می زند و خورشت رنگ خوبی ندارد. سرخ کردن خوب سبزی طعم خورشت راهم بهتر می‌کند.

و آخرین نکته در مورد سبزی خورشت قورمه سبزی این است که سبزی باید خیلی خرد شود. اگر سبزی درشت باشد باعث می شود خورشت شما حالت آبکی و جانیافتاده بگیره که خوب نیست و هرچه خورشت بپزد، جانیافتد.

پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی

مواد لازم خورش قورمه سبزی برای ۴ نفر:

سبزی قرمه سرخ شده: ۳۰۰ گرم
گوشت خورشی: ۳۰۰ گرم
لوبیا قرمز: ۱ پیمانه
پیاز: ۱ عدد درشت
لیمو امانی: ۳ عدد
رب قرمز: ۱ قاشق غذاخوری ( دلخواه )
رب انار: ۲ قاشق غذاخوری
عصاره قلم: ۱ لیوان
آبغوره: ۲ قاشق غذاخوری ( در صورت نیاز )
روغن: به مقدار لازم
نمک، زردچوبه و ادویه خورشی به مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی:

پیازهای خلال شده رو تفت میدیم تا کاملن سبک بشن بعد گوشت های خرد شده اضافه میشن و تفت میدیم تا تغییر رنگ بدن، رب رو به همراه زردچوبه و ادویه خورشی یا پودر کاری اضافه می کنیم و هم میزنیم تا گوشت طعم دار بشه حالا سبزی های سرخ شده اضافه میشن و بعد هم لوبیا و در پایان ۲ لیوان آب روی مواد ریخته میشه و زمان میدیم تا به آرامی بپزه.

در این فاصله لیمو امانی رو از چند قسمتس سوارخ می کنیم و در آب داغ قرار بدین تا تلخیش گرفته بشه ، بهتره این کارو ۲ بار تکرار کنین.

و در یک ساعت پایان پخت ، عصاره قلم، رب انار و لیمو امانی ها رو به خورش اضافه می کنیم و میذاریم تا حسابی جا بیفته.

در یک رب آخر پخت قرمه سبزی، اگر ترشیش کم بود میتونین کمی آبغوره اضافه کنین و نمکش رو اندازه کنین.

طرز تهیه قرمه سبزی با سبزی خشک:

برای تهیه قرمه سبزی با سبزی خشک، به جای همین مقدار سبزی قرمه سرخ شده، از ۳ لیوان سبزی خشک مخصوص قرمه استفاده می کنیم، به این شکل که سبزی ها رو در آب خیس می کنیم و بعد از یک ساعت از صافی ریز رد کرده و به گوشت و پیاز سرخ شده اضافه و سپس ادامه کار به شکل بالا انجام میشه.

پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی/ خرید قابلمه گرانیتی ارزان در اطمینان کالا

 

برچسب ها: دستور پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی پخت قورمه سبزی در قابلمه گرانیتی پخت خورشت در قابلمه گرانیتی پخت غذا در تابه گرانیتی پخت غذا در قابلمه گرانیتی قورمه سبزی در چه قابلمه ای خوشمزه تر میشه؟



دیدگاه
دیدگاه شما :