قابلمه گرانیتی بخریم یا سرامیکی

17/فروردین/1398 مقالات بدون دیدگاه

قابلمه گرانیتی بخریم یا سرامیکی : اگر شما یک کدبانو و یا کسی هستید که به طور روزانه آشپزی می کنید قطعا با انواع ظروف و قابلمه ها آشنایی دارید . اگر آشپزی جزء وظایف یا علایق شما باشد حتما تجربه ی آشپزی در انواع ظروف را داشته اید . این روزها بیشتر از قبل نام ظروف گرانیتی به شنیده می شود و تقریبا تمام کسانی که با آشپزی سر و کار دارد از آن تجربه ای لذت بخش داشته اند. اما در ابتدا بهتر است بدانیم تکنولوژی به کار رفته در ظروف گرانیتی چیست که این گونه باعث محبوبیتش شده است ؟ و اینکه تفاوت قابلمه های سرامیکی و گرانیتی در چیست ؟

قابلمه گرانیتی چیست ؟

گرانیتی اصطلاحی است که این روزها به پوششی جدید اطلاق می شود، می گویند: ظروف گرانیتی یا پوشش گرانیت. در واقع گرانیت نوعی پوشش برای ظروف پخت و پز است که مدتی است به بازار عرضه شده…. قابلمه های گرانیتی مزایای ظروف تفلون و سرامیک را با هم دارد و بدن گونه انتخاب اول خرید کدبانو ها و آشپزان حرفه ای شد.

متریال به کار رفته در قابلمه های گرانیتی از چیست ؟

قابلمه گرانیتی هیچ ارتباطی با سنگ گرانیت ندارد. لازم است توضیح دهیم که گرانیت، نوعی سنگ در طبیعت است و تنها به دلیل ظاهر و تشابهی که این پوشش با این سنگ دارد نام گرانیت برایش انتخاب شده است . گرانیت نه تنها ترکیبی از مزایای تفلون و سرامیک است بلکه به لحاظ ساختاری هم ادغام هر دو پوشش است. به این گونه که نخستین لایه ی داخل قابلمه گرانیتی و تابه گرانیتی ، تفلون است و دانه های رنگی که بصورت پراکنده داخل ظرف گرانیتی دیده می شود دانه های سخت سرامیک است. این پوشش روی سطح داخلی ظرفی از جنس آلومینیوم خالص، آلومینیوم آلیاژی یا استیل قرار می گیرند.

مزایای قابلمه و تابه گرانیتی

پوشش گرانیتی داخل قابلمه؛ نچسبی خوب و ماندگاری بیشتر نسبت به سرامیک، مقاومت بیشتر در برابر سایش نسبت به تفلون، همچنین مشخصات بهداشتی بهتری نسبت به تفلون دارد.

چگونه عمر قابلمه های گرانیتی را افزایش دهیم ؟

اما مراقبت های مرسومی که برای تفلون به کار می روند اگر برای ظروف گرانیتی هم رعایت شوند عمر آن ها بیشتر خواهد شد؛ مانند استفاده از قاشق چوبی در حین طبخ غذا، جلوگیری از خیلی داغ شدن ظرف بدون روغن یا آب، سرد و گرم نکردن ناگهانی ظرف، ضربه نزدن به پوشش داخل ظرف و پرهیز از نگهداری غذا داخل ظرف در یخچال.

 

قیمت قابلمه گرانیتی

با توجه به عمر طولانی قابلمه های گرانیتی و استفاده از چند متریال در ساخت این نوع از قابلمه ها طبیعی است که این قابلمه ها کمی گرانتر از نوع تفلون و سرامیک باشند.

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

برچسب ها: قابلمه گرانیتی بخریم یا سرامیکی معایب قابلمه گرانیت قیمت قابلمه گرانیتی خرید سرویس قابلمه گرانیت مزایای قابلمه گرانیتی نسبت به سرامیکی مزایای قابلمه های گرانیت نسبت به قابلمه های سرامیک و تفلون



دیدگاه
دیدگاه شما :