فرق ماهیتابه با قابلمه

29/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

فرق ماهیتابه با قابلمه : اگر شما جزء افرادی باشید که عموما آشپزی می کنند حتما باید بدانید چه فرقی بین ماهیتابه و قابلمه وجود دارد . اما اگر می خواهید به صورت تئوری نیز با فرق این دو ابزار کاربردی آشپزی آشنا شوید با ما همراه باشید.

فرض کنید داخل آشپزخانه هستید و قصد تهیه یک سوپ خوشمزه را دارید ، شما به سراغ قابلمه می روید یا تابه ؟ مسلما قابلمه ، از قابلمه ها به عنوان پخت غذا های آبدار ، مانند سوپ ، انواع خورشت ، ابگوشت و برنج استفاده می شود . این نکته را در خرید قابلمه در نظر داشته باشید که داشتن سایز های مختلف قابلمه در خانه کار شما را در آشپزی مخصوصا زمانی که مهمان دارید بسیار راحت می کند . حال باید بدانیم قابلمه چگونه به وجود آمد و چه تاریخچه ای پشت این ظرف کاربردی آشپزخانه وجود دارد ؟ با ما همراه باشید :

قابلمه یا دیگ چیست ؟

قابلمه یا دیگ گونه‌ای ظرف دردار برای پخت غذا است. دیگ لبه‌های بلندی داشته و اجازه می‌دهد تا غذا برای پخته شدن، زمان بیشتری بجوشد. از دیگ برای پختن برنج (پلو) و انواع خورش استفاده می‌شود.

تاریخچه قابلمه

کهن‌ترین وسیله پخت و پز از جنس سنگ در جهان با قدمت ۹۰۰۰ سال در مکزیک کشف شده‌است . هرچند گروهی از پژوهشگران بر این باورند انسان‌ها دیگ سفالین را دو بار، در دو ناحیه مختلف اختراع کرده‌اند: اولی در آسیای شرقی در حدود ۱۶ هزار سال قبل و بعد در شمال آفریقا در حدود ۱۲ هزار سال قبل.

در ایران (به ویژه شهر مشهد و اردبیل) استفاده از دیگ سنگی و سفالی به نام دیزی برای پخت آبگوشت هنوز رواج دارد. تا اواسط دهه ۱۳۵۰ در ایران، پخت غذا با استفاده از قابلمه مسی معمول بود؛ ولی امروزه از قابلمه‌های مسی بیشتر برای تزیین و به‌عنوان عتیقه استفاده می‌شود. امرزوه قابلمه های مسی جای خود را به قابلمه گرانیتی داده اند.

تابه چیست ؟

شاید شما امروز قصد پخت ماهی و یا سرخ کردن سیب زمینی داشته باشید ، شما کدام ظرف را برای پخت انتخاب می کنید ، مسلما ماهیتابه . تابه  یکی از وسایل آشپزخانه است که برای گرم کردن یا سرخ کردن گوشت، ماهی، کوکو و غیره به کار می‌رود. به ماهی‌تابه ماهی‌تاوه یا ماهی‌توه نیز گفته می‌شد.

در گذشته تابه ها بیشتر روی یا آلمینیوم بودند اما امروزه خرید تابه گرانیت در اولویت انتخاب قرار دارد.

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

 

 

برچسب ها: فرق ماهیتابه با قابلمه قابلمه یا دیگ چیست خرید دیگ گرانیت خرید ماهیتابه گرانیت خرید سرویس قابلمه گرانیت سرویس گرانیت ارزان قیمت خرید سرویس هفت پارچه مایسا خرید سرویس قابلمه ثریا



دیدگاه
دیدگاه شما :