جنس دسته ظروف گرانیت از چیست ؟

14/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

جنس دسته ظروف گرانیت از چیست ؟ دسته ظروف نچسب حال چه چدن و سرامیک باشد چه از جنس گرانیت مستلزم این است که ار مقاومت بسیار بالایی برخورادر باشد و برخی از اجناس وجود دارند که قابلیت استفاده بر روی قابلمه ها و تابه ها را ندارند اما متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان از آنها استفاده می کنند . اما جنسی که مناسب استفاده در ظروف گرانیت است جنس باکالیت است که معمولا بهترین برند ها تولید ظروف گرانیت و نچسب در سراسر جهان از آن استفاده می کنند . اطمینان کالا جزئ معدود شرکت های تولید سرویس قابلمه و تابه است که از باکالیت به عنوان دسته ظروف خود استفاده می کند ، اما باکالیت چیست و چه مزایایی دارد و چرا بهتر است جنس دسته ظروف نچسب باکالیت باشد ؟ با ما همراه باشید

باکالیت با نام‌های دیگر فنولیک، فلنولیک‌رزین و فنول‌فورمال‌دهاید، یک مادهٔ گرماسخت و یک ترکیب مصنوعی از رزین است که با باله‌هایی مانند خاکه‌چوب و پنبهٔ نسوز ساخته می‌شود تا استحکام آن بالا رود. باکلیت ممکن است به شکل میله‌ای، لوله‌ای، تخته یا ورق ساخته شود و قابلیت ساب‌خوردن، بریده‌شده، سوراخ‌شدن، اره‌شدن و حکاکی‌شدن و پرداخت را داراست. باکلیت از کربولیک‌اسید (فنول) و فرمالدهاید به دست می‌آید و ماده‌ای ارزان‌قیمت است که می‌تواند در رنگ‌های مختلف ساخته شود. و به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی به کار رود.

باکلیت نام تجاری برای فنل فرمالدئید رزین است.نام شیمیایی آن اندرید متیلن گلیکول پلکسی بنزیل است.

باکالیت ترموست است که قابلیت سفت شدن در مقابل حرارت را دارد. یک پلاستیک ترموست، پلاستیکی است که مایع است و زمانی که حرارت می بیند چکش‌خوار می‌شود. سپس زمانی که خنک می‌شود به صورت دایمی سخت و سفت می‌شود. بنابراین، می‌توان آن را برای ساخت انواع اقلام مورد استفاده قرار داد.

باکالیت محصولی از واکنش حذف فنول با فرمالدئید است. این پلاستیک یک رزین است، به عبارتی دیگر ماده‌‌ای است که متعلق به یک طبقه از ماده چسبناک جامد یا نیمه جامد است که از ترشح گیاهان خاص به دست آمده یا طی پلیمریزاسیون مولکول‌های ساده تهیه شده است .

باکالیت، اولین پلاستیک مصنوعی بوده که در عصر پلاستیک فرموله شده است. لئو بایکلند، شیمی دانی است که در سال 1907 در نیویورک این پلاستیک را ایجاد کرد.

باکلیت چگونه تهیه می‌شود؟

لایه‌های کاغذ یا پارچه شیشه‌ای با رزین‌های مصنوعی آغشته شده‌اند. پارچه نیز با کاغذ سلولز، نخ مصنوعی، پنبه، پشم شیشه یا پارچه بافته نشده ساخته می‌شود. سپس حرارت و فشار به آن اعمال می‌شود. به این دلیل است که این جنس به یک پلاستیک مقاوم در برابر حرارت تبدیل می‌شود.

ویژگی های باکالیت:

باکلیت، الکتریسیته را هدایت نمی‌کند.
باکالیت به گرما مقاوم است و غیر قابل اشتعال نیست.
باکالیت در برابر واکنش شیمیایی مقاوم است.
ثابت دی الکتریک باکالیت از محدوده 4.4 الی 5.4 است.

موارد استفاده باکالیت

لوازم خانگی
دسته قابلمه
دکمه قابلمه
دسته زودپز
دسته سماور
دسته کتری
دکمه کتری
دسته ماهی تابه

نکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

برچسب ها: جنس دسته ظروف گرانیت از چیست ؟



دیدگاه
دیدگاه شما :