بازسازی ظروف تفلون آری یا خیر !!

7/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

بازسازی ظروف تفلون آری یا خیر !! چندین سالی است که استفاده از ظروف تفلون و نچسب جای خود را در آشپزخانه ها باز کرده اند ، به وضوح می توانیم ببینیم که علیرغم تبلیغات گسترده بر علیه این ظروف ، انها همچنان در راس ظروف آشپزخانه قرار دارند و انتخاب اول کدبانو ها هستند ، شاید هم دلیل آن استفاده آسان و شسشوی سریع ظروف تفلون و گرانیتی است . اما این ظروف نیز طول عمر و محدودیت هایی برای استفاده هستند .

ظروف تفلون و چدن بعد از مدتی استفاده دچار خراشیدگی در بدنه و کنده شدن پوسته های تفلون می شوند ، که البته اگر جوانب احتیاط را رعایت کنیم و به نکات استفاده از ظروف گرانیتی « استفاده از قاشق چوبی و تفلون و همینطور کنترل دما و شستشو » می تواند به طول عمر این ظروف بیافزاید.

اما به تازگی برخی از شرکت ها شروع به تبلیغ گسترده ای تحت عنوان بازسازی روکش تفلون در ظروف نچسب کرده اند ، که باید دید این بازسازی روکش مضرلتی را نیز به همراه دارد یا خیر ؟ با ما همراه باشید در ادامه این مطلب

enlightenedمدتی قبل وزارت بهداشت اعلام کرد که موادی که برای بازسازی ظروف تفلون مورد استفاده قرار می گیرد ، مورد تایید این وازرت خانه نیست و خطر ابتلا به انواع سرطان ها را گسترش می دهد .

اما چرا وزارت بهداشت بازسازی ظروف تفلون را تایید نکرد؟

با اینکه تفلون از مواد قوی و سختی ساخته شده و درمقابل حرارت مقاومت بالایی دارد ، اما چون در ساخت آن از فلزات سنگین و خطرناک بهره گرفته شده است ، در صورت آسیب می تواند عواقب جبران ناپذیری را به بار بیاورد .

فرآیند روکش کردن ظروف در طی مراحلی گسترده به وقوع می پیوندد ، که در بازسازی و روکش مجدد وجود ندارد ، همینطور مواد این روکش ها کاملا غیر استاندارد و حاوی مواد سمی و فلزات سنگین است ، ضمن اینکه این ظروف قابلیت و مقاومت قبلا را نیز نخواهند داشت .

نکات مهم در خرید ظروف گرانیتی و تفلون

enlightenedنکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

برچسب ها: بازسازی ظروف تفلون آری یا خیر !! خرید ظروف گرانیتی و تفلون تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه سرویس 7 پارچه ثریا تابه دسته دار خرید تابه دسته دار



دیدگاه
دیدگاه شما :