اصول استفاده و نگهداری از ظروف سرامیکی چگونه است؟

23/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

اصول استفاده و نگهداری از ظروف سرامیکی چگونه است؟ : شکل ظاهری ظروف سرامیکی به این  صورت است که بین  فلز ظرف - که می تواند از چدن، آلومنیوم و... باشد - و غذا یک لایه سرامیک قرار گرفته است که از چسبیدن غذا و تماس فلز ظرف با غذا جلوگیری می کند. یک نسل بعد از ظرف های سرامیکی، ظروف نانو سرامیک هستند که سن آنها در صنعت ظرف سازی جهان به یک یا دوسال پیش برمی گردد، ظروف نانو سرامیک تا الان آخرین ظرف از نسل ظروف نچسب است و البته باید بدانید که تا الان این ظروف به دلیل قیمت بالای خود آنقدر محبوب نشده اند. اما بر خلاف این ظروف سرامیکی ، ظروف گرانیت بسیار سریع جای خود را در داخل خانه ها پیدا کرد و با سرعت بیشتری به فروش رسید.

 روکش سرامیکی این ظروف نیاز به نگهداری دارد، چرا که ترکیبات سرامیکی این لعاب در صورتی که از آن درست استفاده نشود از بین می رود و باعث می شود که ظرف بعد از مدتی کارایی قبل را نداشته باشد.

اصول استفاده و نگهداری از ظروف سرامیکی چگونه است؟

یکی از ابتدایی ترین اصولی که باید در مورد ظروف سرامیکی باید به یاد داشته باشید این است که هرگز آنها را قبل از شروع پخت روی گاز قرار دهید، چرا که با این کار لایه سرامیک آسیب می بیند و ترک های ریزی می خورد، از طرفی این  ترک ها بسیار ریز هستند و باعث می شوند این ظرف ها در طول زمان کارایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل شما برای استفاده از این ظرف ها باید در نظر داشته باشید که ابتدا مواد غذایی مورد نظر خود را درون ظرف بریزید و بعد آنرا روی حرارت بگذارید.

هیچ وقت ظروف سرامیکی داغ را در آب سرد نگذارید.

شاید قبلا دیده بودید که وقتی آشپز ها از پلوپز استفاده می کردند، بعد از آماده شدن غذا، ته ظرف را در آب سرد میگذاشتند تا پلو راحتتر از کف این ظروف جدا شود. حالا اگر دوست دارید که ظروفتان دوام خوبی داشته باشند و کیفیت خود را حفظ کنند حتما باید درنظر داشته باشید که از تغییر دمای ناگهانی ظرف خود جلوگیری کنید. به عنوان مثال برای در آوردن یک ته دیگ طلایی و زیبا برای پلو لازم نیست از تکنیک آب سرد استفاده کنید، چرا که تنها نتیجه این کار آسیب دیدن ظرف است. همچنین زمانی که بعد از آشپزی قصد شستشوی ظرف را دارید باید صبر کنید تا ظرف به آرامی سرد شود.

ظروف سرامیکی نباید خش بردارند!!!

اگر قصد استفاده از ظرف سرامیکی دارید باید به یاد داشته باشید که کف این  ظرف ها بسیار حساس است و به همین دلیل شما نمی توانید از اسکاج های سیم دار و یا قاشق های فلزی برای شستشو و پخت غذا در این ظروف استفاده کنید.

ظروف سرامیکی را در درون هم قرار ندهید !!

یکی استاندارد های نگهداری از سرویس قابلمه که باید برای نگهداری ظرف ها رعایت کنید این است که هیچ وقت این  ظرف ها را درون هم قرار ندهید، شاید این  موضوع که فضای کافی برای نگهداری ظرف ندارید شما را به این  فکر فرو ببرد. قرار دادن ظروف سرامیکی درون هم یعنی خش انداختن روی سرامیک  درون ظرف!

نکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

برچسب ها: خرید ظروف گرانتیتی اصول استفاده و نگهداری از ظروف سرامیکی چگونه است؟ خرید ظروف آشپزخانه خرید قابلمه گرانیت خرید تابه گرانیت



دیدگاه
دیدگاه شما :