آیا می توان قابلمه گرانیتی را در ماشین ظرفشویی شست؟

23/تیر/1398 مقالات بدون دیدگاه

آیا می توان قابلمه گرانیتی را در ماشین ظرفشویی شست؟ با ماشینی شدن زندگی بشری و ساده تر شدن کارها ، بسیار از امور روزمره ما در گرو همین ماشین ها ها قرار گرفت. ماشین ظرفشویی یکی از این ماشین ها است که کار شستن ظروف را برای بسیاری از خانواده ها ، هتل ها و رستوران ها ساده کرده است. اما در بعضی از موارد مشاهد می کنیم که روی برخی ظروف قیده شده است که قابلیت شسته شدن در ماشین ظرفشویی را ندارند. برخی از قابلمه ها هم در این زمره قرار می گیرند ، اما قابلمه گرانیتی از این مورد مستثنی است.

ظروف گرانیتی به دلیل تحمل بالای دما و همینطور استفاده از مواد و فلزات درجه یک در تولیدشان می توان در ماشین ظرف شویی قرار داد. بنابراین تمایل رستوران ها و کدبانوها برای خرید این ظروف علاوه بر مزایایی ظروف گرانیتی شستن راحت آن در ماشین ظرف شویی است.

اما اگر سایز قابلمه شما بزرگ بود و در ماشین ظرفشویی قرار نمی گرفت ، ناراحت نباشید، زیرا شستن سرویس قابلمه گرانیتی آنقدر اسان است که برخی موارد ترجیح میدهید به جای اینکه ان را ماشین قرار دهید با دست و در سینک بشورید. در ادامه ما به ظروفی که نباید در ماشین ظرف شویی قرار داد اشاره خواهیم کرد.

آیا می توان قابلمه گرانیتی را در ماشین ظرفشویی شست؟

چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؟

۱- ظروف آشپزخانه چوبی

قرار دادن ظروف آشپزخانه چوبی در ماشین ظرفشویی سلامت شما را تهدید می‌کند. اشیای چوبی که در معرض گرما قرار دارند می‌توانند ترک خورده و شکسته شوند و این ترک‌ها یک محیط مناسب برای تجمع باکتری‌ها هستند.

۲- ظروف چینی
مواد شوینده ماشین ظرفشویی باعث ساییدگی، چینی‌های ظریف می‌گردد. مواد شیمیایی مواد شوینده باعث خسارت به نوار‌های طلایی و دیگر پوشش‌های فلزی در ظروف چینی می‌شود. مجموعه ظروف چینی باید با مواد شوینده مخصوص شستشو شود.

۳- چاقو‌های آشپزخانه
یکی از ظرف‌هایی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شود، چاقو‌های آشپزخانه است. اگر شما هزینه زیادی صرف خرید چاقو‌های آشپزخانه کرده اید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از کاهش عمر آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. حرکات دایره‌ای مواد شوینده و ماشین ظرفشویی لبه‌های تیز چاقو آشپزخانه شما را خرد می‌کند.

۴- فلاسک‌ها
گرما داخل ماشین ظرفشویی باعث آسیب رساندن به قسمت گرمایش فلاسک‌ها می‌گردد. اگر دوست دارید قهوه و یا چای شما همیشه در فلاسک گرم بماند، از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

۵- ظروف مسی
ساختار ساینده مواد شوینده، باعث لطمه به پوشش ظروف مسی می‌گردد و همین لطمه باعث کاهش عمر ظروف مسی می‌گردد

۶- ظروف آهنی و چدنی
قرار دادن ظروف آهنی و چدنی در ماشین ظرفشویی باعث زنگ زدن آن‌ها می‌گردد. بهترین راه برای شستن ظروف چدنی استفاده از اسفنج و صابون است. بعد از شستن، آن‌ها سریعا خشک کنید، زیرا در غیر این صورت باعث زنگ زدگی آن‌ها می‌گردد.

آیا می توان قابلمه گرانیتی را در ماشین ظرفشویی شست؟ خرید قابلمه گرانیتی اطمینان کالا

۷- ظروف پلاستیکی
یکی دیگر از ظرف‌هایی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شود، ظروف پلاستیکی است. زیرا حرارت ماشین ظرفشویی باعث خارج شدن سموم از ظرف‌های پلاستیکی می‌شود. از سوی دیگر امکان ذوب شدن ظروف پلاستیکی در ماشین ظرفشویی زیاد است. شما تنها ظروف پلاستیکی را که بر روی آن‌ها درج شده است را می‌توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. حتی به شما توصیه می‌کنیم آن‌ها را در قسمت بالا ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۸- قابلمه‌های نچسب

قرار دادن ظروف آشپزخانه نچسب در ماشین ظرفشویی باعث صدمه دیدن بافت آن‌ها می‌گردد. برای جلوگیری از تخریب بافت قسمت نچسب بودن آن‌ها را با دست بشویید.

ظروفی که بر روی آن‌ها برچسب زده اید

گاهی ممکن است برای مشخص کردن مواد غذایی بر روی ظرف آن‌ها برچسب بزنید از این رو زمانیکه آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید باعث از بین رفتن برچسب آن‌ها می‌شوید. از این رو می‌توانید قبل از قرار دادن آن‌ها در ماشین ظرفشویی برچسب آن‌ها را جدا کنید و سپس در ماشین قرار دهید.

۱۰- ظروفی با جنس آلومنیوم

مواد شوینده شستشو باعث ایجاد لکه‌های سیاه روی پوشش آلومینیوم می‌شود. شما می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن ظروف آشپزخانه با پوشش آلومینیومی خود استفاده کنید.

۱۱- ظروف دارای پوشش سرامیک

ظروف سرامیکی آشپزخانه شما در ماشین ظرفشویی شکسته و خراشیده خواهد شد. از همین رو این ظروف را در دست بشویید.

۱۲- ظروفی که به راحتی شکسته می‌شوند

حرکات دایره‌ای و مواد شستشو در ماشین ظرفشویی ممکن است سبب شکستگی ظروف گردد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم از قرار دادن ظروفی که به راحتی شکسته می‌شوند در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

۱۳- لیوان‌های کریستال

یکی دیگر از ظرف‌هایی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شود، لیوان‌های کریستال است. هنگامی که لیوان‌های کریستال در ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند، ممکن است به علت گرما شکسته شوند و روشنایی خود را از دست بدهند. سعی کنید این ظروف حساس را با دست بشویید.

 

 

برچسب ها: خرید قابلمه گرانیتی خرید تابه گرانیتی مزایای قابلمه گرانیتی شستن قابلمه گرانیتی در ماشین ظرفشویی نحوه شستن قابلمه در ماشین ظرفشویی آیا می توان قابلمه گرانیتی را در ماشین ظرفشویی شست؟ چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد؟



دیدگاه
دیدگاه شما :