آیا قابلمه های چدن زود خراب می شوند ؟

16/اردیبهشت/1398 مقالات بدون دیدگاه

آیا قابلمه های چدن زود خراب می شوند ؟ در یک نظر سنجی تعداد بسیاری از قابلمه های چدن خود راضی نیستند ، و گفته اند که بسیار زود خراب شده است . اما آیا آنها چدن اصل را خریداری کرده اند ؟ نحوه تشخیص چدن اصل از تقلبی چیست ؟ عمر قابلمه گرانیتی بیشتر است یا ظروف چدن ؟ 

قابلمه های چدن از جنس آهن و کربن ساخته شده و از طول عمر بالایی برخوردار هستند. این قابلمه ها حرارت را به طور یکسان پخش می کنند و به این خاطر برای پخت طولانی ، سرخ کردن و در فر قرار دادن مناسب هستند. اگر در ترکیبات ساخت آن ها از آلومینیوم استفاده نشده باشد گزینه مناسبی برای پخت و پز محسوب می شود.

نحوه تشخیص قابلمه چدن اصل و تقلبی

البته باید بدانید  اکثر قابلمه هایی که امروزه با نام قابلمه چدن در بازار به فروش می رسند، از جنس چدن نیستند بلکه از جنس آلومینیوم خشک ساخته شده اند که با دستگاه هایی خاص در قالب تزریق می شوند و  لایه روی آنها تفلون یا سرامیک می کشند که تشخیص این قابلمه های تقلبی کار سختی نیست، آنها برخلاف قابلمه های چدن واقعی که بسیار سنگین هستند، وزن سبکی دارند.

به طور معمول یک تابه بزرگ  از جنس چدن حدود چهار کیلوگرم وزن دارد ،اگر بخواهید یک سرویس چدن به خانه بیاورید، احتمالا باید  وزن بالایی را تحمل کنید. قابلمه هایی که آلومینیومی و روکش شده اند، از نظر سلامت با ظروف تفلون تفاوتی ندارند و باید همان ملاحظاتی که درمورد قابلمه های تفلون وجود دارد، درمورد آنها هم رعایت کرد.

نحوه افزایش طول عمر ظروف چدن

نکاتی که باید هنگام استفاده از ظروف چدن رعایت شود:

در ظرف چدنی ای که هنوز استفاده نشده، نباید آب به مدت  طولانی در آن  بماند زیرا باعث می شود زنگ بزند.

برای شست و شوی چدن از ابر استفاده کنید زیرا سیم ظرفشویی باعث خراشیدگی و آسیب آن می شود .

بعد از اتمام پخت ، غذا را از درون ظروف چدنی خارج کنید تا اکسید نشود.

در ظروف چدنی  بدون روکش نباید مواد اسیدی مثل آبلیمو یا سس گوجه فرنگی ریخت.

مزایای قابلمه گرانیتی نسبت به قابلمه چدن

پوشش گرانیتی داخل قابلمه؛ نچسب و ماندگاری بیشتری نسبت به چدن ، مقاومت بیشتری در برابر سایش نسبت به تفلون و همچنین مشخصات بهداشتی بهتری نسبت به تفلون و چدن دارد.

نکته مهم : در هنگام خرید ظروف گرانتیتی و  ظروف تفلون حتما به مارک این ظروف دقت نمایید و از برندهای متفرقه به خاطر قیمت پایین این نوع محصولات به هیچ عنوان استفاده نکنید . از این رو ظروفی که خریداری میکنید حتما باید دارای نشان استاندارد باشند و اگر محصول خریداری شما ایرانی باشد حتما علاوه بر نشان استاندارد ، تاییده از وزارت بهداشت نیز باید داشته باشد .

برند اطمینان کالا را بی شک می توان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان لوازم آشپزخانه در ایران دانست که سابقه ای درخشان چند ساله در این زمینه دارد. شرکت اطمینان کالا فعالیت خود را در سال 1390 در زمینه تولید ظروف آشپزخانه با پوشش نچسب آغاز نموده و تا به امروز یکی از فعالان حرفه ای در این صنعت می باشد امروزه محصولات این شرکت در خاورمیانه به فروش می رسد و قطعا طرفداران زیادی دارد. محصولات اطمینان کالا به دلیل کیفیت بسیار بالا، طراحی های متنوع، نوآوری، استفاده از مواد اولیه با کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش باعث شده است تا این برند در ایران نیز طرفداران بسیاری داشته باشد.

 

برچسب ها: آیا قابلمه های چدن زود خراب می شوند ؟ نحوه افزایش طول عمر ظروف چدن مزایای قابلمه گرانیتی نسبت به قابلمه چدن قیمت ظروف گرانیت تولید کننده ظروف گرانیت در گلستان فروش قابلمه گرانیت در گرگان فروش قابلمه گرانیت در رامیان قیمت قابلمه گرانیت در گنبد



دیدگاه
دیدگاه شما :